Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi

Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır
Mesleki Yeterlilik Belgesi - SC Belgelendirme > Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi

Emlak Danışmanı Kimdir?

 

Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi

 

Sektörde gerekli bilgi ve beceriye sahip; konut, villa ve arsa gibi taşınmazların kiralanması ve satışı işlemlerini gerçekleştiren kişilere, emlak danışmanı adı verilir.

 

Emlak Danışmanı Ne İş Yapar?

 

Günümüzde iyi bir eğitime sahip olması gereken emlak danışmanının görevleri şunlardır:

 

• Gayrimenkul sektöründeki gelişmeleri takip etmek,
• Şehir plancısı ile koordineli çalışmak,
• İmar mevzuatlarına hakim olmak,
• Müşterilerine yatırım hizmetleri danışmanlığı sağlamak,
• Emlak kiralamak, satışını yapmak,
• Emlak danışmanlığı yapmak,
• Arsa ve konut yatırımlarında müşterilerine danışmanlık hizmeti sağlamak,
• Mortgage ev kredileri konusunda müşterilerini yönlendirmek ve bilgilendirmek,
• Emlak sektöründe aracılık işlemlerini gerçekleştirmek ve bu işlemlerden komisyon almak,
• Alım satım ve kiralama işlemlerini yaptığı bölgeyi iyi bilmek ve bu bölgede portföy oluşturmak.
• Kendi portföyünden ve tecrübelerinden, müşterilerini yararlandırmak,
• Tanıtım yapacağı emlak ile ilgili müşterilere etkili sunum yapmak,

 

Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır?

 

Emlak danışmanı olmak için ilk okul mezunu olmak ve tecrübeli olmak yeterlidir. Ancak mesleki gelişimle ilgili son çıkan kanunda, birçok meslek dalında faaliyet gösteren kişilerin yeterlilik belgesi alınması zorunlu hale geldi. Emlak danışmanı mesleğinde faaliyet gösterenlerde de durum aynıdır.
Emlak danışmanı mesleki yeterlilik belgesi alabilmek için MYK kurumunun yetkilendirdiği, SC Belgelendirme kuruluşuna başvuru yapmak yeterli olacaktır. Daha sonra sınava girmek için bazı belgelerin tamamlanması gereklidir. Dilerseniz online başvuru yapabilirsiniz. Online başvuru yapmak için, web sitesi linkinden giriş yapmanız yeterli olacaktır. Başvuru için gerekli olan belgeler, aşağıda sıralanmıştır:

 

• Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
• Başvuru formunun doldurulmuş hali ve
• Sınav ücretinin yatırıldığında dair banka dekontu.

 

Sınava girmek için tek şart, katılım sağlayacak olan kişilerin 16 yaşını doldurmasıdır. Ancak 16 yaşında olanların ailesinden aldıkları izin belgesini, başvuru belgeleri arasında bulundurmaları gerekmektedir. Emlak danışmanı yeterlilik sınavı, teorik ve uygulama olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilir. Her iki sınavdan da adayların %60 oranında puan almaları gerekmektedir. Sınav her 5 yılda bir tekrarlanır. İkinci 5 yılda, belge alanların, meslekte 1,5 yıl çalıştığına dair belgeleri de sınav başvurusunda yanında bulundurmaları gerekmektedir.