Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi Kimdir?
Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi Mesleki Yeterlilik Belgesi
Müşterilerden gelen çağrıları cevaplayan, çağrı sonrasında arka ofis işlerini yapan kişiye, çağrı merkezi müşteri temsilcisi adı verilir.
Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi Ne İş Yapar?
Görev yaptığı alandaki iş güvenliği ve sağlığı kurallarına uymakla sorumludur. Çağrı merkezi müşteri temsilcisi ayrıca, aşağıdaki görevleri yerine getirir:
• İş yerinde belirlenen sistem dahilindeki iş kalitesi ve çevre politikalarına uyar.
• Çalışma öncesinde, işi ile ilgili gerekli olan hazırlıkları tamamlar.
• Müşteriden gelen telefon çağrılarına cevap verir.
• Müşteri ile telefon görüşmesi yapar.
• Telefon dışındaki; SMS, faks, e-posta, anlık mesaj programı ve sosyal medya araçlarından gelen çağrıları cevaplar.
• Gerekli olan iş programını hazırlayarak, müşteri ile yaptığı çağrı işlemlerinden geriye kalan, arka ofis işlerini yürütür.
• İlk temasta sonuçlanamayan, çağrı işlemlerini sonuçlandırmaya çalışır.
• Gerekli evrak işlemlerini yerine getirir.
• Görevi ile ilgili günlük düzenli olarak rapor hazırlar.
• Sorumlu müdürün takım için hazırladığı hedeflerin ve programın gerçekleştirilmesini sağlar.
• Çağrı merkezinde yer alan bilgisayar uygulamalarını kullanır.
• Mesleği ile ilgili gelişim faaliyetlerini yerine getirir.
Çağrı Merkezi Müşteri Temsilcisi Mesleki Yeterlik Belgesi Nasıl Alınır?
Tüm meslek dallarında, yeterlilik belgesi alabilmek için MYK tarafından yetkilendirilen kuruluşlara başvuruda bulunmak gerekir. SC Belgelendirme kuruluşu, MYK tarafından yetkilendirilen belgelendirme kuruluşudur. Çağrı merkezi müşteri temsilcisi mesleki yeterlik belgesi alabilmek için kuruluşumuza online ya da bizzat başvuruda bulunabilirsiniz. Online olarak başvuruda bulunmak için, bu linkden yararlanabilirsiniz.
Hangi Birimlerde Başvuru Yapabilirim?
MYK kurumu tarafından belirlenen ve aşağıda sıralan birimlerde başvuru yapabilirsiniz:
• A1 İş sağlığı ve güvenliği, Çevre ve işyeri kalite politikaları birimi zorunludur.
• A2 Çağrı yönlendirme faaliyetleri birimi zorunludur.
• A3 İş organizasyonu ve mesleki gelişim birimi zorunludur.
Çağrı merkezi müşteri temsilcisi belgelendirmesinde seçmeli birim bulunmamaktadır. İki farklı belge alınabilir. Çağrı merkezi takım lideri seviye 5 ve çağrı merkezi müşteri temsilcisi seviye 4 belgelerine sahip olabilirsiniz.
Sınav Bilgileri
Teorik ve uygulama olmak üzere iki farklı sınav gerçekleştirilir. Teorik sınavda en az %70 barajını geçmek gerekir. Uygulama birimlerinin her birinden sınav puanı olarak %70 barını geçmek gerekir. Sınav tarihi ve yeri SC Belgelendirme tarafından adaylara ayrıca bildirilecektir.
Sınav ve Belge Ücreti
Belgelendirme kuruluşları, belge ücreti olarak belli bir miktar almaktadır ve bu ücreti, sizin adınıza MYK kurumuna iletmektedir. Bu ücretin dışında sınav ücretleri MYK kurumu tarafından belirlenmektedir. Sınav ücretleri bilgisine, internet sitemizden de ulaşabilirsiniz.
HEMEN BAŞVURU YAP