Sorumlu Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi

Sorumlu Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır
SC Belgelendirme > Sorumlu Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi

Sorumlu Emlak Danışmanı Kimdir?

 

Sorumlu Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi

 

Arsa, villa, konut ve benzeri mülklerin alım, satım ve kiralama işlemlerini gerçekleştiren kişiye, sorumlu emlak danışmanı adı verilir. Potansiyel müşteriler bulur ya da kendi portföyünde olan müşterilerle iletişim kurarak, danışmanlık faaliyetlerini yürütür.

 

Sorumlu Emlak danışmanı Ne İş Yapar?

 

Gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren sorumlu emlak danışmanı görevleri şunlardır:

 

• Hizmet verdiği sektördeki müşteri ihtiyaçlarını anlamak ve benimsemek,
• Müşterilerin ekonomik durumlarını analiz etmek ve ona göre çözümler üretmek,
• Bütçeye uygun seçenekler sunmak,
• Mülk kiralama işlemlerini gerçekleştirmek,
• Uygun konumda olan arsa menkullerini satmak ya da kiralamak,
• Konut satışı gerçekleştirmek,
• Müşterilerin mülklerini kiralamak ve sürekli irtibat halinde olmak,
• Emlak alanındaki tüm gelişmeleri takip etmek ve yenilikleri mesleğinde uygulamak,
• Kiralama ve satın alma işlemlerinde müşterilere yardımcı olmak, konut tanıtımlarını gerçekleştirmek,
• Müşterileri yönlendirmek ve bilgilendirmek, tüm danışmanlık işlemlerini gerçekleştirmek,
• Alım, satım ve kiralama için gereken belgeleri düzenlemek,
• Potansiyel olarak yatırım aracı olan konutları ya da arsaları belirlemek,
• Müşterilerine etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmak ve bu konuda müşterilerini bilgilendirmek.

 

Sorumlu Emlak Danışmanı Belgesi Nasıl Alınır?

 

Mesleki yeterlilik belgesinden farklı olarak, Sorumlu Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi alabilmek için, emlak danışmanlığı eğitim alanında faaliyet gösteren kurslara katılıp sertifika almak gerekir.

 

Sorumlu Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi

 

MYK kurumu tarafından yetkilendirilen SC belgelendirme kuruluşundan, sorumlu emlak danışmanı mesleki yeterlilik belgesi temin edebilirsiniz. Belge alabilmek için öncelikle kurum tarafından düzenlenen sınavlara katılmanız gerekir. Sınavlara katılabilmek için MYK tarafından yetkilendirilen SC Belgelendirme kuruluşuna başvuru yapmanız ve gerekli belgeleri tamamlamanız gerekir. Sınav ve başvuru için gerekli belgeler, aşağıda sıralanmıştır:

 

• Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
• Sınav ücretinin yatırıldığında dair belirlenen bankalardan alınacak belge ve
• Belgelendirme kuruluşundan doldurduğunuz başvuru belgesinin aslı.

 

Online olarak başvuru formunu doldurabilir, diğer evraklarla birlikte posta yoluyla ya da bizzat başvuruda bulunarak, belgeleri teslim edebilirsiniz. Online başvuru formuna, bu linkden ulaşabilirsiniz. Sorumlu emlak danışmanlığı yeterlilik sınavı, teorik ve uygulama olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilmektedir. Mesleki yeterlilik belgesi, seviye 4 ve seviye 5 olmak üzere iki türde sağlanmaktadır. SC Belgelendirme kuruluşu sınav tarihi ve yerini, adaylara bildirmektedir. Her iki sınavdan %60 ortalamasını alan adaylar, belge almaya hak kazanacaklardır. Sınava girmek için tek şart, 16 yaşını doldurmuş olmaktır. Ancak başvuru belgeleri arasında, aileden alınacak izin belgesinin de olması gerekmektedir.