Emlak Mesleki Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır?

Emlak Mesleki Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır?

Emlak Mesleki Yeterlilik Belgesi Nasıl Alınır?


5 Haziran 2018 tarihinde Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmeli Resmî Gazete ’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. İlgi genelge kapsamında gayrimenkul sektöründe her türlü alım ve satım işlemlerinin yürütülebilmesi için yetki belgesi zorunluluğu getirilmiştir. MYK tarafından yetkilendirilmiş belge kuruluşları tarafından verilmeye başlanan Emlak Mesleki Yeterlilik Belgesi ile emlakçılık faaliyetlerinize devam edebilirsiniz.


Emlak Mesleki Yeterlilik Belgesi Kimler için Zorunlu?


Emlak danışmanlığı mesleğini belirli bir standarta yükseltmek ve bu meslekte çalışmak isteyen kişilerin ulusal yeterliliklerde belirtilen koşulları taşımalarını sağlamak amacıyla diğer birçok meslek dalında olduğu gibi emlakçılık sektöründe de belge alma zorunluluğu getirildi. Haziran 2018 tarihinde yürürlüğe giren bu yeni düzenlemeye göre büyük emlak ofisi olan tüzel kişilerin şirketi temsil etmeye yetkili olan kişilerinin şubelerde ise şube müdürünün Seviye 5 ve çalışanlarında Seviye 4 olarak belirtilen sorumlu emlak danışmanı yetki belgesi alması gerekiyor. Ayrıca, mevcut işletmede satış ve pazarlamada görevli olarak çalıştırılan kişilerinde işletmenin büyüklüğüne göre Seviye 5 (sorumlu emlak danışmanı) ya da Seviye 4 olarak belirtilen emlak danışmanı mesleki yeterlilik belgesi alması zorunlu hale getirilmiştir.


Emlak Mesleki Yeterlilik Belgesi Hangi Kuruluşlardan Alınır?


Sorumlu emlak danışmanı (Seviye 5) veya emlak danışmanı (Seviye 4) yetki belgesi almak isteyen kişi ve işletmelerin Mesleki Yeterlilik Kurumu’nun yetki verdiği belgelendirme kuruluşlarına başvuru yapmaları gerekmektedir. Türkiye genelinde hizmet veren bu kuruluşların tam listesini MYK’nın resmî web sayfası üzerinden ulaşabilirsiniz.


MYK tarafından yetki verilmiş bu belgelendirme kuruluşları aynı zamanda belge ve sınav düzenlemeye de yetkilidir. Teorik ve uygulamalı olarak gerçekleştirilecek 2 aşamalı sınavları başarı ile geçen adaylar mesleki yeterlilik belgesi almaya hak kazanırlar. Belge geçerlilik süresi ise 5 yıl olarak belirlenmiştir.


Emlak Mesleki Yeterlilik Belgesi için Gerekli Olan Evraklar


Gayrimenkul sektöründe her tülü taşınmaz mal alım satımı yapabilmek için zorunlu hale getirilen emlak mesleki yeterlilik belgesi almak için başvuru evrakları şunlardır:


• T.C Nüfus cüzdanı fotokopisi (Yabancı uyruklu vatandaşlar için pasaport fotokopisi)

• Başvuru yapan kişi tarafından imzalanmış başvuru formunun orijinal nüshası
• Sınav ücretinin yatırıldığını gösteren banka dekontu.

sc belgelendirme

Yorum Yap

Yorum
İsim
Eposta
Website