Emlakçılık Yetki Belgesi Şartları Nelerdir?
Emlakçılık Yetki Belgesi Şartları Nelerdir?
Taşınmaz ticareti yönetmeliği ile ilgili tasarı 30 Ağustos 2020 tarihinden itibaren yürürlüğe girdi. Ticaret bakanlığınca onaylanan bu tasarıya göre artık emlakçılık yapmak isteyenler meslek yeterliliği belgesi almak zorunda. Bu yasaya göre artık emlak işi yapanlar kayıt dışı çalışamayacak. Emlakçılık yetki belgesi sahibi olunmadan, kendine ait olmayan taşınmazların alınıp satılması durumunda 5.700 TL para cezası ile cezalandırılacak. Bu tarihten sonra internette taşınmaz ticaretini ise yalnız mal sahipleri ve emlakçılık yetki belgesi sahipleri yapabilir. “Konuyla ilgili resmi bilgiler Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik 05.06.2018 tarihli 30442 sayılı resmî gazetede yayımlanmıştı.”
Emlakçılık Yetki Belgesi Nasıl Alınır?
Emlakçılık meslek olarak kabul edildikten sonra binlerce genç istihdam edildi. Bazı yüksekokul ve liselerde denklik bölümü açılan emlakçılık mesleğine artık yeni şartlar getirildi. Emlakçılık yetki belgesi almak için bazı koşulları yerine getirilmesi bekleniyor. Bu koşullar maddelere göre şöyle sıralanıyor:
• 18 yaşından büyük olmak.
• Dükkânın bazı koşulları sağlaması; En az 30 metrekare, arşiv bölümü bulunan ofisler onaylanmakta, emlak ofisinin teknik altyapıyı karşılaması da aranan bir başka özellik.
• Herhangi bir örgün ya da açık öğretim lisesinden mezun olmuş olmak. 31 Ağustos 2020 tarihinden önce meslek odasına kayıtlı olan emlakçılarda lise mezunu olma şartı aranmamakta.
• Gelir ve kurumlar vergisi mükellefi olmak
• Yetkili emlakçının iflas etmemiş veya konkordato ilan etmemiş olması gerekli.
• 100 saatlik yetkinlik kursunu tamamlamış olmak.
Yetkili emlakçının rüşvet, sahtecilik, dolandırıcılık, güveni kötüye kullanma, terör finansmanı, kaçakçılık, taciz, hırsızlık suçlarından cezalandırılmamış olması gerekiyor. Bu maddeyle birlikte artık suçlu olan ve suçu ispatlanan güvenilmez emlakçılarında önü kesilmiş bulunuyor.
Emlakçılık Yetki Belgesi Başvurusu Nasıl Yapılır?
Emlakçılık yetki belgesi almak isteyen kişilerin MYK tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarına başvurmaları gerekiyor. MYK tarafından yetki verilen kuruluşların isimlerine irtibat adreslerine MYK portal üzerinden ulaşabilirsiniz. Geçerlilik süresi 5 yıl olan belgeyi işletme sahiplerinin büro ve işyerlerinde müşterilerinin görebileceği bir yere asması gerekli. İnternetten yapılan sahibinden ilanlarının ise vekaletnamesi ve tapu kaydının gösterilebilmesi gerekiyor. Bir taşınmaz için artık birden fazla emlakçı ilan veremeyecek. Mal sahibi kiminle anlaştıysa onun ilanı yayında kalacak diğerleri geçersiz sayılacak. Türk Ticaret bakanlığı bu yeni düzenleme ile vatandaşların yaşadığı taşınmaz ticareti mağduriyetlerinin ve emlak sektöründe ki haksız rekabetin önüne geçmeyi planlıyor.
HEMEN BAŞVURU YAP
Aradığınız cevabı bulamadınız mı? SC Belgelendirme olarak bir tık uzağınızdayız. Ekranın en altında bulunan whatsapp ikonu ile whatsapp destek hattımıza bağlanabilir, veya telefon ikonu ile müşteri hizmetlerini arayarak bizlere ulaşabilirsiniz.